חיסכון בדלק

אחת מדרישות הלקוח מרכב כיום היא מלבד אמינות גבוהה, עלויות טיפול נמוכות, צמצום של זיהום האוויר ובטיחות - תצרוכת דלק נמוכה ביותר. הדרישה לתצרוכת דלק נמוכה נובעת מהעלות הכספית הגבוהה של תדלוק הרכב. הדברים הגיעו לידי כך, שלקוחות רבים בודקים ברכב חדש את תצרוכת הדלק כתנאי עיקרי לרכישתו.

יצרנים רבים משקיעים המון בתכנון מערכות רכב המסייעות לצמצום משמעותי של תצרוכת הדלק, הן בהיבט של הקטנת משקל וגודל מכלולים ברכב כמו: מנוע, תיבת הילוכים, מיתלים וכו׳. והן ע"י התקנת מערכות שנועדו לצמצם את תצרוכת הדלק כמו: מנועי TSI, מערכות מנוע נלוות וכו׳. בשנים האחרונות החלו היצרנים לבחון מצבי נסיעה של הרכב תוך ניתוח דרכים להקטנת תצרוכת הדלק בתנאי נהיגה שונים, כלומר, באילו מצבי נהיגה ניתן לצמצם את כמות הדלק המוזרקת למנוע וע"י כך לשפר את התצרוכת.

אחד המצבים לצמצום כמות הדלק הינו במצב סרק, כאשר המכונית עומדת על מקומה ואין צורך בכמות דלק רבה להפעלת המנוע. זה מצב סרק, שבו מסופקת כמות מזערית מאוד של דלק (המנוע עובד על אדי דלק) שמספיקה למנוע לעבוד. היצרנים הגיעו למסקנה שראוי לחדד מצב נהיגה זה, מכיוון שהרכב עומד ברמזור או בפקק, זמן ניכר, המנוע פועל בסרק ולכן אינו צורך בכמות דלק גדולה.

יצרנים מסוימים הגדילו לעשות ותכננו מערכת שתגרום לכיבוי מנוע יזום כאשר הרכב נמצא במצב נייח שאינו מצריך, כמובן, דלק.. פן נוסף וחשוב ביותר הינו זיהום האוויר.

ראוי לציין, כי כיבוי מנוע במצב זה, תורם גם להיבטים טכניים אחרים כגון בלאי מנוע, ועלויות אחזקה נמוכות וכו'.. במערכת החדשה כיבוי המנוע במהלך נסיעת הינו יזום ואוטומטי ואינו מתבצע ע"י הנהג.

 

תכונות הדלק

יש השפעה מכרעת לסוג הדלק ולטיבו. סוגו של הדלק וטיבו משפיעים על ההתלקחות העצמית ועל מידת הלחץ של התערובת, אותה אפשר לקבל בתא הדחיסה והשריפה לקראת ההצתה.

חשיבות רבה יש לתהליך ייצורו של הבנזין. עמידות הבנזין המיוצר בתהליך פיצוח, בדרך־כלל, פחותה מזו של בנזין המיוצר על־ידי זיקוק ישיר.

הבנזין המזוקק על־ידי זיקוק ישיר, מורכב בעיקר מפחמימנים מפראפינים ומנפטנים, הוא מכיל אחוז נמוך של ארומאטים, וחופשי כמעט מפחמימנים בלתי רוויים אולפיניים. לעומת זאת, בנזין מפוצח עשיר יותר בחומרים ארומאטיים המקנים לו מספר אוקטן יותר גדול. ועוד מכיל הבנזין המפוצה אחוז גבוה של אולפינים! חומרים אלה פעילים מבחינה כימית, וגורמים לאי־יציבות הבנזין המפוצה.

כן משפיעות הדרכים והשיטות של פיצוח הדלק על חיסונו של הבנזין. מלבד תהליכי הפיצוח, המשביח את טיב הבנזין, יש שיטות נוספות להשבחתו. השיטה העיקרית היא הגדלת נקודת ההתלקחות העצמית של הדלק, על־ידי הוספת מתכות לבנזין.

דבר זה גורם להאטת תהליך השריפה של התערובת ומונע התהוות דטונציה.

נוהגים להוסיף טטרה־אטיל־העופרת לבנזין ביחס של 1200:1. כדי לציין את הימצאות הרעל בבנזין, צובעים את הדלק בצבע אנילין, בצבעים: ירוק, צהוב, סגול או כל צבע בהתאם לסוג הבנזין (האוקטן).

מלבד  TEL מוסיפים, לעתים, לבנזין תוספות כימיות אחרות. לבנזין המיוצר בתהליך הפיצוח, שהוא באופן יחסי בלתי יציב בהחסנה, מוסיפים תוספת למניעת חמצון. יש תוספות לתפקידים מיוחדים, כמו: נגד תופעות הלוואי, השליליות של העופרת, תוספות נגד הצתה מוקדמת, תוספות נגד היווצרות שרפים במערכת הדלק וכדומה.

 

יש גם תכונות נוספות הנדרשות מדלק טוב, אך הן בעלות חשיבות משנית, כגון:

הגוון — כמות האנילין המוכנסת לבנזין לצורך צביעתו, שקיפותו וצלילותו (דלק עכור מעיד על איכות ירודה).

צמיגות — צמיגות המוצר תעלה ותגבר ככל שהוא כבד יותר (בשמנים מידת הצמיגות מהווה תכונה ראשונה במעלה).

שרף (Gum) — כל סוגי הדלק מפרישים שרף כתוצאה מהשריפה.

תכונה זו קיימת בדלק במיוחד כאשר הוא בהחסנה ממושכת. השרף הוא חומר דביק, הנוצר עקב חמצון הבנזין, הוא שוקע ונדבק אל טבעות הבוכנה והשסתומים, בקרבורטור, במשאבת הדלק וביתר חלקי מערכת ההצתה. היווצרות השרף תגבר בעת החסנה ממושכת או כשמערכת ההצתה של המנוע מלאה בנזין וכלי־הרכב בתנוחה ממושכת. אין אפשרות לסלק את השרף (הגומי) לחלוטין מהבנזין, אפשר רק להגביל את כמותו עד מינימום אפשרי. הכמות נמדדת במיליגרמים (אלפית הגרם)

גפרית (Sulphur) — חומצות, כידוע, גורמות לשיתוך מתכות, והן נוצרות תוך שריפת אל־מתכות והתחברות התחמוצות עם מים. כדי למנוע שיתוך חלקי מתכת במנוע, יש לוודא שבבנזין לא יימצאו חומרים, העלולים להוות יסוד ליצירת תחמוצת. אחת האל־מתכות השכיחות בנפט הגולמי היא הגפרית. מרחיקים אותה (בצורתה החופשית או בתרכובותיה)תוך תהליכי העיבוד (זיקוק וזיכוך) של הנפט הגולמי.

מספר האוקטן - כאמור, כל סוג מנוע דורש את יחס הדחיסה המתאים לו, לכן גם טיב של דלק שונה.לצורך זה נקבעה בדיקה תקנית.

 בשעת בחירת הדלק למנוע מסוים יש לבחור בבנזין בעל אוקטן המתאים לצילינדרים של המנוע, אך אין כל צורך לבחור בדלק בעל אוקטן גבוה מכפי הדרוש לאותו מנוע.

מרכז שירותי רכב ברחובות

מוסך ברחובות מורשה לטפל ברכבים במסגרת אחריות היבואן.

בדיקה מקיפה, בדיקת בלמים ובדיקת בטיחות - חינם!

  • אחריות עם כל שירות 

  • אפשרות לחלקים מקוריים וחליפיים

  • רכב חלופי

  • קנייה מכירה וטרייד- אין

  • השבחת רכבים לחברות ליסינג

  • מומחים לרכב יפני וקוראני

  • פתוח 24/6 לא בשבת

חי צורי מרכז שירותי רכב באזור תעשיה רחובות

המוסך מורשה מטעם משרד התחבורה.

מוסך צורי ברחובות הוא אחד מהמוסכים המובילים בארץ למתן שירותי רכב מקיפים.

מוסך ברחובות חי צורי

השבחת רכבים  

השבחת רכבים לחברות ליסינג שירות השבחת רכבים לפני החזרתם לחברות הליסינג, להורדת מחירי השתתפות העצמית. השבחת הרכבים מתבצעת על פי דרישות חברות הליסינג.

קניית רכבים לאחר תאונה 

קניית רכבים לאחר תאונה (טוטל לוסט) המיועדים לפירוק – רכישת הרכבים מתבצעת במחירים הוגנים.

קנייה מכירה וטרייד- אין

קנייה מכירה וטרייד- אין של כל סוגי הרכבים מיד שנייה, הרכבים נבדקים בקפידה, לכל הרכבים העומדים למכירה ניתנת אחריות של המוסך. 

מוסך צורי מוסך מורשה רחובות

מוסך ברחובות לרכב יפני, לרכב קוראני, לרכב אמריקני, לרכב אירופאי.

053-774-2831

08-936-3194

 חי צורי מרכז שירותי רכב מתקדמים ©