הלך הסטרטר? בעיות התנעה?

הלך הסטרטר? בעיות התנעה?
התקשר עכשיו!   
053-774-2831

צורי מרכז שירותי רכב ברחובות מציע:
שיפוץ סטרטרים, החלפת סטרטרים וסטרטרים חדשים לכל סוגי הרכבים במוסך מורשה.
תיקון כל בעיות התנעת הרכב, מתנעים, אלטרנאטורים ומצברים, במוסך או בבית הלקוח.

 

  • אמינות

  • שירות

  • איכות

  • מחיר

 

בעיות נפצות של סטרטר והתנעת הרכב

שקט מוחלט

קרוב לוודאי שארעה תקלה חשמלית. האם אורות החנייה נותרו דלוקים במשך הלילה ומצבר התרוקן ? בדוק ע"י הדלקת האורות הראשיים. אם הם עמומים, או אינם דולקים, בדוק את חיבורי המצבר ואת חיבורי הכבלים בין המצבר והסליל האלקטרומגנטי ובין הסטרטר והאלקטרומגנט, ואת חיבור ההארקה בין המנוע והגוף. אם כל נראים בסדר, בדוק את המצבר ע"י הידרומטר.

אם ההידרומטר מראה שהמצבר טעון לגמרי, יתכן קלקול בסליל האלקטרומגנטי, או שברגיי ההידוק של הסטרטר לגוף רופפים, מה שגורם למגע רופף של ההארקה. אם הברגים מחוזקים, בדוק את הסליל האלקטרומגנטי בכמה מהם יש כפתור בדיקה. לחץ עליו כדי לסגור את המגעים הפנימיים. אם אין כפתור, הסר את מכסי הגומי מעל קצות החוטים וגשר אותם בעזרת מפתח או מברג ניצוץ יוכיח שהמצבר פועל, אך לא הסליל האלקטרומגנטי. בסיוע עוזר שיפעיל את המשנק ודוושת הדלק, תוכל להתניע את המכונית ע"י גישור הסליל הפגום.

 

גלגל השיניים המניע של הסטרטר משתלב ולאחר מכן משתתק:

קרוב לוודאי שהסטרטר פועל כשהוא משוחרר, שיני גלגל השיניים טיפסו על שולי השיניים של גלגל השיניים הטבעתי ונתפסו כנגד המעטפת דמוית הפעמון של קופסת הסטרטר. במצב זה נראה כאילו המנוע תפוס, והתנעת המנוע ע"י דחיפת המכונית תגרום לעצירת המכונית, תוך רעידות וזעזועים תוך שחרור המצמד. התרופה לתקלה זו היא פירוק המכסה, ממרכז פלטת הקצה של הסטרטר וסיבוב הקצה המרובע של מכלול הסטרטר, כדי לשחרר את גלגל השיניים האינרציאלי מגלגל השיניים הטבעתי. בדוק את ברגיי החיבור של הסטרטר לגוף המכונית.

 

סטרטר מסתובב אך אינו משתלב:

בהנחה שהמצבר וחיבוריו תקינים, יש שתי אפשרויות: האפשרות האופטימית יותר היא עקבות אבק מהמצמד על התבריג עליו מחליק גלגל השיניים, וזה מה שגורם לו להיתפס. פרק את הסטרטר נקה את התבריג בנפט והרכב אותו שוב. אל תשמן את גלגל השיניים, כי השמן ימשוך אליו אבק נוסף מהמצמד.
האפשרות הפסימית היא שגלגל השיניים הטבעתי התבלה. מנוע בעל 4 פעימות נוטה להיעצר תמיד באותו מצב, בלומר, במכוניות בעלות 4 בוכנות יש שני חלקים בגלגל השיניים הטבעתי 3 חלקים במנוע בעל 6 בוכנות אשר מקבלים את כל המכות מגלגל השיניים המניע של הסטרטר.

 

 

סטרטר לרכב

סטרטר לרכב הוא למעשה מנוע חשמלי רב עוצמה, שנועד להעניק מאמץ סיבוב מכסימלי ממצב מנוחה. כאשר מנסים להתניע מנוע קר של מכונית ממוצעת, הסטרטר ברכב יכול לצרוך 200 אמפר מהמצבר, ולפי החיווט במנוע ניתן לראות שהסטרטר הממוצע משתמש ב־ 4 מברשות.

למרות שהדינמו הוא גנראטור, בעוד שהסטרטר הוא מנוע, הרי מנקודת מבט מעשית יש נקודות דמיון רבות ביניהם :
כמו הדינמו, כך מחוזקים גם מרבית מנועי הסטרטרים ע"י שני ברגיי אורך. אם תשחרר את הברגים האלה של הפלטה האחורית, תוכל להסיר את המכסה המכיל את 4 המברשות. כאן תוכל לראות את ההבדל הראשון. חוטי המברשות של מנוע הסטרטר מולחמים ולא מוברגים לנקודת החיבור שלהם. נוסף לכך, שתי מברשות קבועות למכסה ואילו שתיים אחרות מחוברות ע"י חוטים ארוכים יותר לשתי קצוות ליפוף השדה שבתוך הקופסא.
מכיוון שמנועי הסטרטר פועלים רק 5 עד 10 שניות מידי פעם, בלאי המברשות אינו גדול כמו בדינאמו. אם אתה צריך להחליף מברשות, חתוך את חוטי המברשות הישנות, כשאתה מותיר כ-12 מ"מ מהכבל הישן מחובר לליפופי השדה. את חוטי המברשות החדשות יש להלחים ל"זנבות" הכבלים הישנים. החלפה זו מתבצעת, כי ליפופי השדה עשויים אלומיניום, ואת חוטי הנחושת של המברשות לא ניתן להלחים אליהם ישירות.

בעת ההרכבה מחדש, חשוב להקפיד שבורג הקוטב הבולט מהפלטה האחורית יהיה מבודד ממנה. נוהגים לבודדו ע"י שרוול פלסטיק. וודא ששרוול זה במקומו שכתרכיב שוב את הברגים, שאם לא כן תגרום הפעלת הסטרטר לקצר רציני.


בקצה השני של הסטרטר מצוי גלגל שיניים קטן, המשולב עם גלגל שיניים טבעתי, בהיקף גלגל התנופה של המנוע. קיימות שתי דרכים לשילוב גלגלי שיניים אלה. בסרטרים מסוג אינרציה יש מערכת שבה גלגל השיניים המניע נע לאורך תבריג, והוא נזרק למצב שילוב עם גלגל השיניים הטבעתי ברגע שהסטרטר מתחיל להסתובב. ברור ששילוב זה, של גלגל שיניים מסתובב עם הגלגל הטבעתי, גורם לבלאי מסוים של השיניים.
בסטרטר שבו השילוב נעשה מראש, יש סליל אלקטרומגנטי המותקן על מעטפתו. הפעלת הסטרטר גורמת, בראש ובראשונה, לכך שהסליל האלקטרומגנטי משלב את גלגל השיניים המניע עם גלגל השיניים הטבעתי. במרבית הזמן שהגלגל המניע משולב מסתובב המתנע לעיתים רחוקות קורה ששני גלגלי השיניים נפגשים שן־מול־שן. אם חלה תופעה זו, דוחף קפיץ את הגלגל המניע לעבר גלגל השיניים, וכך, ברגע שהסטרטר מתחיל להסתובב, משתלבים גלגלי השיניים.

 

סטרטר לרכב מסוג אינרציאלי, גלגל השיניים המניע הקטן יוצא אוטומטית מהשילוב, כאשר גלגל השיניים הטבעתי של מנוע המכונית מתחיל לנוע מהר יותר מגלגל השיניים של הסטרטר. בסטרטר שבו קיים שילוב מראש, תופעה זו אינה מתרחשת. במקרה זה, גלגל השיניים של המתנע מצויד במצמד חד־כיווני כדי למנוע מהמנוע את האצת הסטרטר. הסליל האלקטרומגנטי מאפשר החזרת הגלגל המניע למצב חוסר שילוב, כאשר מרפים ממתג ההתנעה. מכיוון שהסטרטר, כולל גלגל השיניים האינרציאלי, נתון למאמצים קשים, הוא צפוי יותר לקלקולים. 

מרכז שירותי רכב ברחובות

מוסך ברחובות מורשה לטפל ברכבים במסגרת אחריות היבואן.

בדיקה מקיפה, בדיקת בלמים ובדיקת בטיחות - חינם!

  • אחריות עם כל שירות 

  • אפשרות לחלקים מקוריים וחליפיים

  • רכב חלופי

  • קנייה מכירה וטרייד- אין

  • השבחת רכבים לחברות ליסינג

  • מומחים לרכב יפני וקוראני

  • פתוח 24/6 לא בשבת

חי צורי מרכז שירותי רכב באזור תעשיה רחובות

המוסך מורשה מטעם משרד התחבורה.

מוסך צורי ברחובות הוא אחד מהמוסכים המובילים בארץ למתן שירותי רכב מקיפים.

מוסך ברחובות חי צורי

השבחת רכבים  

השבחת רכבים לחברות ליסינג שירות השבחת רכבים לפני החזרתם לחברות הליסינג, להורדת מחירי השתתפות העצמית. השבחת הרכבים מתבצעת על פי דרישות חברות הליסינג.

קניית רכבים לאחר תאונה 

קניית רכבים לאחר תאונה (טוטל לוסט) המיועדים לפירוק – רכישת הרכבים מתבצעת במחירים הוגנים.

קנייה מכירה וטרייד- אין

קנייה מכירה וטרייד- אין של כל סוגי הרכבים מיד שנייה, הרכבים נבדקים בקפידה, לכל הרכבים העומדים למכירה ניתנת אחריות של המוסך. 

מוסך צורי מוסך מורשה רחובות

מוסך ברחובות לרכב יפני, לרכב קוראני, לרכב אמריקני, לרכב אירופאי.

053-774-2831

08-936-3194

 חי צורי מרכז שירותי רכב מתקדמים ©