top of page

ההבדלים בין רכב יפאני לקוריאני

  • תמונת הסופר/ת: חי צורי מרכז שירות לרכב
    חי צורי מרכז שירות לרכב
  • 27 באוק׳
  • זמן קריאה 2 דקות
ree


1. ההבדל בין רכב יפני לרכב קוריאני


יצרני הרכב הקוריאניים (כגון יונדאי וקיה) עברו מהפכה גדולה בעשורים האחרונים והם מהווים כיום מתחרים קרובים מאוד ליפנים, אך עדיין קיימים הבדלים תפיסתיים ומכניים קלים:

קריטריון

רכב יפני (טויוטה, הונדה, מאזדה)

רכב קוריאני (יונדאי, קיה)

אמינות היסטורית

מוניטין מוכח ורב שנים. נחשב ל"בטוח" יותר בטווח הארוך ובקילומטרז' גבוה.

מוניטין מצוין כיום, אך חדש יותר. עבר שיפור דרמטי בעשור האחרון.

עיצוב וחדשנות

נוטה להיות שמרני ופונקציונלי יותר (אם כי זה משתנה בדורות האחרונים).

מודרני, נועז ומקורי יותר מבחינה עיצובית, עם שילוב מהיר של טכנולוגיה חדשה.

חבילת אבזור

בדרך כלל הקוריאניות מציעות חבילת אבזור עשירה יותר ביחס למחיר הקנייה הראשוני, במטרה למשוך לקוחות.

בדרך כלל הקוריאניות מציעות חבילת אבזור עשירה יותר ביחס למחיר הקנייה הראשוני, במטרה למשוך לקוחות.

טיפולים ותחזוקה

פשוט יחסית, חלקים זמינים וזולים.

גם כן פשוט, חלפים זמינים, אך לעיתים השימוש בטכנולוגיות מתקדמות דורש יותר עדכוני תוכנה.

אחריות יצרן

האחריות הסטנדרטית נעה בין 3-5 שנים.

לעיתים קרובות מציעים אחריות יצרן ארוכה יותר (למשל, 7 שנים לקיה), ככלי שיווקי.

  1. טיפול תקופתי לרכב יפני


הטיפול ברכב יפני מתבצע בדיוק לפי הוראות יצרן הרכב (המופיעות בספר הרכב), בדומה לכל רכב אחר, אך עם דגש על תחזוקה עקבית כדי לשמר את האמינות.

תדירות טיפול (במרבית הדגמים המודרניים):

  • כל 15,000 ק"מ או פעם בשנה (המוקדם מביניהם).

  • ברכבים ישנים יותר (לפני שנת 2000), התדירות עשויה להיות כל 10,000 ק"מ.


מה כולל טיפול תקופתי בסיסי (טיפול קטן):


רכיב/פעולה

מטרת הפעולה

החלפת שמן מנוע

שימוש בשמן באיכות גבוהה וצמיגות מתאימה (לרוב סינתטי מלא) בהתאם לדרישות היצרן.

החלפת מסנן שמן

ניקוי השמן מזיהומים ושבבים כדי למנוע שחיקת מנוע.

החלפת מסנן אוויר

שיפור ביצועי המנוע וחיסכון בדלק על ידי הכנסת אוויר נקי לבעירה.

בדיקת בלמים

בדיקת עובי רפידות וצלחות, ומצב נוזל הבלמים (שיכול לספוח לחות).

בדיקת נוזלים

בדיקת נוזל קירור (Antifreeze), נוזל הגה כוח (אם קיים), נוזל שמשות.

בדיקות נוספות

בדיקת תקינות מצבר, צמיגים (לחץ ואחיזה), אורות, מגבים ורצועות מנוע.

מה כולל "טיפול גדול" (לרוב כל 45,000 עד 90,000 ק"מ):


בנוסף לכל הפעולות בטיפול הקטן, מבוצעות החלפות של רכיבים בעלי בלאי איטי יותר:

  • החלפת מצתים (פלאגים).

  • החלפת מסנן דלק (אם קיים מחוץ למכל).

  • החלפת מסנן מזגן / מסנן תא נוסעים.

  • החלפת שמן גיר / תיבת הילוכים (בהתאם להוראות היצרן).

  • בדיקת ו/או החלפת רצועת טיימינג / רצועות הנעה (אם הרכב אינו מצויד בשרשרת תזמון).


חי צורי מרכז שירות לרכב מומחים לרכבים יפנים וקוראנים.

דברו איתנו - עוד היום!


 
 
 

תגובות


bottom of page